Club Forum

Please to create posts and topics.

Nieuwjaarsrit januari 2020

Zet hier je verslag van de Nieuwjaarsrit januari 2020.

Iedereen die naar de Nieuwjaarsrit gaat een heel leuke dag, doe rustig aan en rijdt voorzichtig!

De Nieuwjaarsrit (ook bekend als de Nieuwjaarsklets),

Zo hèhè, even in mijn luie stoel de dag van vandaag overdenken. Eindelijk was het vanochtend zover, de dag van de eerste rit in 2020 was aangebroken. Chapeau voor het bestuur en met name Sissy samen met Arnold, die deze rit hebben samengesteld. Een goed initiatief waarvan al vóór deze dag sprake was van goed voorbeeld doet goed volgen; er zijn al volgende ritten bekend gemaakt en er zitten er nog “in de pen” zal ik maar zeggen.

Vanuit het land waren er “aansluit- en vertrekpunten” door leden geïnitieerd. Prima initiatief ook hierin weer. Zelf vertrok ik vanuit Rijswijk met Marjoline, Jan en Anneke naar Almere oh nee, Aalsmeer. Er was enige verwarring in de email voorafgaande aan de rit welke alras werd hersteld overigens. Zonder noemenswaardige problemen, slecht de gebruikelijk enkele medeweggebruikers die dan weer niet zó rijden of handelen dat het lekker makkelijk gemaakt wordt om met een kort “treintje”voort te kunnen. Vanuit de “wagonnetjes” heb ik achteraf geen wanklanken gehoord, dus ik zal de enige zijn geweest die het e.e.a. opmerkte.

Een mooie start- en finishlocatie, koffie(!), thee(!) en cake(!) en nog enkele plekjes vrij en speeches van de 4 bestuursleden (!) met helder weer tegen. Oh ja,en nieuwe leden natuurlijk. Leuk om José en Eveline te spreken. Respectievelijk uit Tiel en uit Hoorn . . .uhh Uithoorn, om de hoek dus. Helaas ben ik niet meer te weten gekomen of de rit hun beviel. Interesse voor de tuningsdag was er in ieder geval wel.  Het kon dus niet op. En ja natuurlijk een tas met inhoud waarvan het belangrijkste toch de routeomschrijving was. En tòch kreeg de organisatie het wéér voor elkaar om mooi weer te hebben. De cabrio’s hebben met het dak open kunnen rijden. Beetje zon af en toe en gelukkig droog weer.

Wat was belangrijk vanuit het bestuur . . . tja ik moet politiek technisch schrijven: “Alles!”, natuurlijk. Bij deze. Welke meldingen bleven hangen? Uhh, de melding dat er een nieuwe site is, althans qua looks. Persoonlijk vind ik hem cool. Ik weet dat Anneke nog een creatieve bijdrage gaat leveren voor de home page en kijk vol belangstelling daar naar uit. Het forum . . .werd deze gemeld? Hm, dan nu alsnog als Jan dit niet heeft gedaan. Leef je uit. René helpt het IT Team met het goed laten verlopen van ingebrachte berichten. De roep om vrijwilligers, tja, gewoon in het kader van vele handen . . .meld je aan, dan wordt vanuit het bestuur in overleg bekeken waar de krachten liggen en waar de knelpunten.

De aankondiging van het gebruik van incasso voor de contributiebetaling. Dat scheelt leden en de penningmeester (administratie) een hoop gedoe. Top. En ja € 5,- contributieverhoging. Vooruit, dat kan ook nog wel. De speech van Pegg: een natuurtalent met humor en een grap en grol. Moet kunnen. Door het eerder genoemde tegenlicht zag ik aan de contouren van het haar dat het Pegg was die sprak onmiskenbaar. Goed gedaan.

De tip was om in kleine groepjes, van 5 of zo, te gaan rijden. Dit mede omdat een fors deel van de route langs water op smalle wegen zou plaatsvinden alwaar ook voetgangers en fietsers zich begeven. Oh ja ook tegenliggers. . . Nou dat was dus tegen dovemans oren gezegd. 10, 15, 20? In ieder geval meer dan 5 waardoor tegenliggers heerlijk konden genieten van al die verschillende kleuren bolletjes waarvoor zij moesten wachten. Het leuke was: niemand van de tegenliggers ergerde zich aan ons! Wat was de route mooi uitgezet. Enne de lunchlocatie was geweldig! Parkeren werd van te voren als een mogelijk issue aangegeven, maar er was geen kerkdienst en dus een leeg terrein vóór de kerk waar onze bolletjes, door hun beperkte lengte, dubbel geparkeerd konden worden. Dat scheelt de helft zeg maar J. Dus alles kon in de onmiddellijke nabijheid parkeren. Een overheerlijke lunch werd geserveerd en voor de jarige Marianne werd gezongen. Van één van de nieuwe leden kreeg iedereen een handgehaakt cadeautje voor in het bolletje. Wat een binnenkomer! Dank je wel!! Voor de bediening en de keuken was het een herinnering naar het oude tv programma “Ren je rot”van Martin Brozius. Google of gebruik Wikipedia voor als je vergeten bent wat dit voor programma was.

Na de lunch de weg weer op. Schitterende omgeving om er te rijden. Bizar dat geheel van de route (ik bedoel “onze” route), ineens een “trein” bolletjes van rechts kwam. Niet veel later een “trein” bolletjes die ons tegemoet kwam en vrolijk zwaaiend ons passeerde. De “2 keer rechtsaf” om op de provinciale weg te komen was helemaal hilarisch: er kwamen enkele bolletjes juist van de provinciale weg af uit de richting waar wij naartoe moesten en op de ventweg waar wij vandaan kwamen, kwamen ons ook enkele bolletjes tegemoet. Blij dat ik alleen maar hoefde te sturen en het navigeren aan mijn co-piloot overliet. Krijg je geen ruzie ook. En in geval van twijfel, dan volg je de voorgangers. Slechts 2 keer omdraaien. Tja, dat stomme café alwaar wij naar rechts moesten stond ineens aan de linkerkant van de weg. Hoe kom je erop.

Gelukkig ging het allemaal redelijk goed. Het parkeerdek bij de bloemenveiling werd bereikt. Even wachten leverde in totaal zo’n 20 bolletjes op. De groepsfoto kwam te vervallen, immers het overgrote deel was al geweest of moest nog komen. Vanwege ook de koude aldaar besloten we om naar het eindpunt te rijden. Nog even kletsen en genieten van een al dan niet warm drankje en na een uitgebreid “tot de volgende” keer en “tschüss” vertrokken wij naar onze volgende job: oppassen op onze kleinzonen.

Marja en ik hebben genoten van de clubgenoten, de rit en de gezellige gesprekken. Gauw het volgende ritje even boeken van de week.

Ton

Ton, wat een mooi verslag zeg! Fijn dat iedereen genoten heeft. Jammer van wat zieken - beterschap allemaal. En Marjoline met een lekke band na afloop op de snelweg wat sneu!!!!
fijne avond en tot gauw!

Wij hebben echt genoten van de rit Ton.

Bedankt voor je gezellige gesprekje  en uitleg vooraf.  Je gaat ons zeker bij een van de volgende ritten zien

groetjes,

José en Evelien

Cool! 😎

De zondag, de dag van de “Nieuwjaarsrit”.

Hoe ga je zo’n dag omschrijven? Een dag met de Fiat is als een dag met de club mee, geraffineerd, eigenzinnig, temperament vol, leuk, verrassend kortom;

Supercalifragilisticexpialidocious

ofwel

Superformiweldigeindefantakolosachtig

Eigenlijk tevens de omschrijving van ons alom geliefde Fiat/Abarth 500

De voorbereidingen van onze dag.

Al een tijdje opzoek naar een geschikte Dashcam naar wat nu blijkt toch gekozen voor een Actioncam, om de oude Dashcam mee te vervangen. De Nieuwjaarsrit kwam steeds dichterbij en ja dan is het wel zo leuk om wat beelden te kunnen vastleggen. Zo gezegd zo gedaan en heb het apparaatje nu een paar dagen. Wat een uitvinding en vooral wat een opties. Kan ik daar eigenlijk wel mee overweg met al die opties? De tijd zal het uitwijzen!

De dag van de Nieuwjaarsrit.

Wat kan je verwachten de eerste keer? Geen idee en heb het lekker over mij heen laten komen. Om deze rit te gaan vergelijken met andere, eerder gereden ritten zou niet eerlijk zijn, iedere rit waar dan ook staat op zich en is uniek!

De tocht ging van Papendrecht naar “Burger King” ergens in de buurt van Delft, daar aan gekomen enkele leden van de club ontmoet en gezellig gebabbeld. Binnen zouden we ons even opwarmen aan de warmte en koffie, helaas de goede mensen van Burger King hadden nagelaten om de vorige dag het koffieapparaat schoon te maken wat resulteerde dat het NU schoongemaakt moest worden, wat een ruim half uurtje zou duren. Dus, geen koffie, wel de warmte want die hoefde ze niet schoon te maken.

Inmiddels iedereen aanwezig en na het bijbehorende geklep, op weg naar (zal het grapje niet maken) Aalsmeer. Leuke beelden met de Actioncam gemaakt, vooral van de een na laatste van de bolletjes stoet! Voordeel als je achterste rijder bent. Of geef ik de schuld aan de Actioncam.

Aangekomen in Aalsmeer bij “PROEF EN MEER”, nou dat “PROEF” sloeg echt wel op de geweldige sfeer van deze club. En “MEER” overtrof mijn verwachtingen, hoeveel 500 bolletjes zouden er zijn? Meer dus, TOP. WIE van deze club heeft de naam van dit restaurant bedacht?

Vanuit deze locatie, via een leuke kronkelrit (adres in de navigatie en gaan) naar de volgende locatie in De Hoef, De strooppot. O ja iets over, dat met navigatie. Bij vertrek uit Aalsmeer vond ik het een leuk idee om alle vertrekkende bolletjes te filmen. Echter dan ben je daarna als laatste, ook geen punt. Het hele leven bestaat uit keuzes maken, zo ook nu. Rijd ik gelijk mee zonder te filmen of……… Filmen dus! Doe het tenslotte ook voor jullie 🙂

De strooppot dus. Mooie locatie met ruime parkeergelegenheid zeker als je daar als eerste bent! Dat is dan wel weer een voordeel hhihihi. Binnen gezellig zittend en staand gepraat met de diverse leden. Een heerlijke uitsmijter met een glas melk op. Genietend met alles wat er om mij heen gebeurde. Een verjaardag, gefeliciteerd nog by the way! Met een glimlach op het gezicht een leuke zelfgemaakte Squidlets gifts mogen ontvangen, echt een super idee! Bedankt nogmaals. 🙂 Om op tijd mee te kunnen rijden en niet zoals bij vertrek uit Aalsmeer, nu maar de aankomst van de bolletjes gefilmd!

Wat een leuk gezicht op de parkeerplaats van de kerk, zoveeeeeeeeeeeeeeel bolletjes echt een te gek gezicht zo!

Iedereen weer klaar voor de rit terug naar het beginpunt, waanzinnig! Wat een super leuke rit was dat, met eigenlijk wel alle ingrediënten van een toerit, puzzelrit en noem maar op. Top.

Precies zoals in de beschrijving stond. Vooruit, linksaf, rechtdoor, rechtsaf maar zeker ook die van, mo reih reek, ehhhhhhhh keer hier om, een ver vooruit ziende blijk dus in de beschrijving van deze toer! Ook zo mooi dat iedereen dat heeft opgevolgd.

Voor een uitleg van René van Dreesje verwijs ik graag naar het forum, 500 Bestuur en Leden ofwel “The Hall of Fame”.

Voor deze dag wil ik dan ook iedereen en in het bijzonder Sissi en Arnold bedanken voor het verzorgen van deze TOP dag, uiteraard ook het bestuur die dit allemaal mogelijk maakt. HULDE.

Tevens ook bedankt dat ik voor de eerste keer bij deze club met een klein groepje van drie, ja ja er zijn mensen die zich aan de regels houden van niet meer dan 5 bolletjes in 1 groepje, vooraan heb mogen rijden hihihihi.

Werkelijk een super dag gehad en kan niet anders afsluiten dan,

Klik hieronder en luister!