Club Forum

Please to create posts and topics.

Ervaring met Fiat dealer.

Een tot nu toe (4 maanden) ervaring met de Fiat dealer "Weijers Auto B.V. te Ridderkerk.

In september/oktober 2019 hebben wij daar een Italian Blue Fiat 500 Sport TwinAir gekocht en zijn erg tevreden. Alle moeite lijkt normaal te zijn, mag je wel verwachten maar vaak zie je ook anders.

Plastic kapje van de zijrichtingaanwijzer afgebroken met het proberen erachter schoon te maken, geen probleem die vervangen wij voor u. Bleek vast te zitten met iets wat op tape/lijm leek, normaal duw je ze van vóór naar achter en zijn ze los!

In de deurgrepen bleek na aankoop in beide een klein barstje te zitten, geen probleem gaan we netjes vervangen. Inderdaad netjes vervangen, chapeau!

Navraag om de 500 te laten tunen i.v.m. de garantie! Mocht de motor stuk lopen in de nog resterende garantieperiode dan zouden wij met de garage wel even een dingetje hebben. Zij of wij, denk het antwoord wel te weten! Maar mocht de garantie b.v. om een achterklep gasveer of i.d. gaan houden wij gewoon de garantie, nu nog 8 maanden ongeveer. Ze raden zelfs aan om dat "tunen" te laten doen door Savali in Houten.

We rijden lekker door!

[edit] zelf maar verhuist naar het juiste topic 🙂

Mijn ex vrouw heeft haar Fiatje gekocht bij Peeters in Gemert. Fiatje was 4 jaar oud toen. Ik was er eigenlijk alleen bij voor het financiële gedeelte.

De indruk die ik van Peeters heb was wel goed. Ze is er dacht ik één keer voor een beurt geweest. En wat ze zeiden klopte wel. Geen prijsopklopper...

Het Fiatje dat Kim en ik nu hebben, hebben we bij Lenaerts in Roermond gehaald. Veel 500's stonden er niet binnen. Denk 4. De verkoper was wel goed.

Onderhoud zal ik er verwacht ik ook wel laten doen. Al zal dat voorlopig nog niet hoeven. Afgelopen weekend pas de 1.000 kilometer aangetikt.

Vervolg met ervaring volgt dus nog een keer... 🙂

Altijd goed te lezen dat mensen blij zijn met de dealer!

Leuk om te lezen dat je ook berichten plaats op het forum, zo wordt het een "levend" geheel waar we allemaal wat aan hebben.

500 liefhebbers kom maar op met je berichten hier op het forum, dan hebben we er al sowieso 500 🙂

Aanvulling op mijn eerdere ervaring met de Fiat dealer "Weijers Auto B.V. te Ridderkerk.

Vandaag wel iets heel bijzonders meegemaakt.
Gisteren had ik een mail gestuurd met foto’s van beide koplampen waar vocht in zit. Ook door clubleden ben ik hierop geattendeerd tijdens de Nieuwjaarsrit.

Vandaag eens teruggebeld om te vragen over hoe en wat!

Het antwoord, de koplampen gaan we niet vervangen want dit komt vaker voor ook bij nieuwe exemplaren. Ook het inmiddels al vervangen van beide deurgrepen vanwege, volgens Weijers, krasjes. Nee Weijers, zeg gewoon barsten. Vreemd om dat nu aan te halen. Schijnbaar zitten wij niet op één lijn.

Eerder direct na aankoop ook al iets raars meegemaakt waar ik nu niet even niet verder op in ga, omdat daarvoor al excuses voor is gemaakt en door mij aanvaard.

Als je het niet bevalt, wij zijn aangesloten bij de Bovag kreeg ik als antwoord en deze Weijers komt er morgen op terug! Terwijl ik nog aan het praten was werd de hoorn neegelegd en dus de verbinding verbroken. Ja je gelooft het niet!

Gelijk de auto gepakt en naar Ridderkerk want zo laat ik mij niet behandelen.

Weijers persoonlijk hierop aangesproken dat dit een onfatsoenlijke, kinderachtige manier van communiceren is en ik daar niet van gediend ben.

Deze keer geen excuses, maar daar zit ik eigenlijk na de eerste keer ook niet meer op te wachten want dat heeft schijnbaar weinig waarde.

Inmiddels zijn de kapjes achter de koplampunit behandeld en zal de toekomst uitwijzen wat er gebeurt. En Niet alleen met die kapjes maar ook wat betreft Fiat Dealer Weijers.

De Fiat heeft nog zo’n 8 maanden garantie, zal mij benieuwen deze aankomende 8 maanden hoe Weijers zijn klanten wil behouden.

Vraag je mij nu, zou je daar weer een auto kopen. Neen.
Eerst maar eens kijken wat er die 8 maanden gebeurt!

Voor nu laat ik het even zo!

en dat is een splinternieuwe Fiat van je? Dat zou niet netjes zijn dan...

Wanneer een auto binnen de fabrieksgarantie dan dient de dealer het fabrieksprotocol te volgen.

Vocht in een koplampunit komt tegenwoordiger vaker voor door de manier van verlichting en hoeft niet nadelig te zijn.

De koplamp heeft een eigen ventilatie kanaal en dat moet afdoende werken.

Optisch ziet het er inderdaad minder uit

Wanneer de spiegel dof wordt dan heb je een reden om op je fabrieksgarantie terug te vallen.

Mocht je de expertise van de importeur willen inroepen dan kun je hun klantenservice bellen.

Lees dus altijd eerst goed de garantie bepalingen voordat je je kritiek op de dealer uit, zij volgen alleen maar wat de importeur hun opdraagt.

Wanneer een auto binnen de fabrieksgarantie dan dient de dealer het fabrieksprotocol te volgen.

Vocht in een koplampunit komt tegenwoordiger vaker voor door de manier van verlichting en hoeft niet nadelig te zijn.

De koplamp heeft een eigen ventilatie kanaal en dat moet afdoende werken.

Optisch ziet het er inderdaad minder uit

Wanneer de spiegel dof wordt dan heb je een reden om op je fabrieksgarantie terug te vallen.

Mocht je de expertise van de importeur willen inroepen dan kun je hun klantenservice bellen.

Lees dus altijd eerst goed de garantie bepalingen voordat je je kritiek op de dealer uit, zij volgen alleen maar wat de importeur hun opdraagt.

Mijn aanvulling gaat over het neerleggen van de telefoon tijdens het communiceren met elkaar, terwijl ik nog aan het woord ben. En ja daar heb ik kritiek op.

Iets met klantvriendelijkheid. De auto is tweedehands aangeschaft overigens.

Dan moet ik eerlijkheidshalve nu ook kenbaar maken wat de reactie via de mail is van Weijers Auto!

En dat doen ze wel weer netjes.

Geachte Heer van Maurik,

Bij deze zoals besproken zojuist mbt de koplampen. Mocht de condens ondanks het invetten van de rubbers in dezelfde mate aanwezig blijven gaan we over tot het vervangen van de koplampen.

Wel wil ik nogmaals onderstrepen dat het in onze ervaring mogelijk is dat ook nieuwe koplampen enige mate van condens aan de binnenzijde kunnen gaan vertonen.

Vriendelijke Groet,

David

Weijers Auto Ridderkerk

Zeker een vermelding waard, grote klasse.